SEO-strategie
MISSIE, VISIE & WAARDEN
Webdesign, SEO, Adwords, Social media, Email Marketing voor loodgieters-, HVAC- en elektriciteitsbedrijven
SEO-strategie voor Loodgieters-, HVAC- en elektrobedrijven
In de huidige tijd is het steeds belangrijker geworden voor Loodgieters-, HVAC- en elektriciteitsbedrijven om zichtbaar te zijn op de belangrijkste zoekmachines (Google, Yahoo en Bing) terwijl potentiële klanten naar hun diensten zoeken. Zoekmachines zijn nu de belangrijkste bron voor consumenten als ze op zoek zijn naar lokale diensten.
STAP 1
Website laten maken? Wij bouwen professionele websites die jou onderscheiden van de rest.
Een typische loodgieters- of HVAC-website heeft slechts vijf of zes pagina’s (Home – Over ons – Onze diensten – Coupons – Neem contact met ons op). Dat levert niet veel indexatie of tijdelijke aanduidingen op bij de grote zoekmachines. De meeste Loodgieters-, HVAC- en elektriciteitsbedrijven bieden een breed scala aan andere diensten, waaronder afvoerreiniging, noodhulp, badkamerrenovatie, AC-reparatie en oveninstallatie, om er maar een paar te noemen. Door de website uit te bouwen en afzonderlijke pagina’s te maken voor elk van deze diensten (gecombineerd met stadsaanpassingen), kan de loodgieter of HVAC-aannemer voor elk van deze verschillende trefwoordcombinaties in de zoekmachines worden vermeld. Hier is een voorbeeld:
Home – Over – Coupons – Neem contact met ons op
Voorbeeld Subpagina’s voor elke dienst – Amsterdam Noodloodgieter, Amsterdam Noodverwarming en Airconditioning Expert, Amsterdam Lekdetectie, Amsterdam Airconditioning en reparatie, Amsterdam Afvoerreiniging, Amsterdam keukeninstallatie, enz.
Ze verlenen vaak diensten in een groot aantal steden buiten hun hoofdstad. Om voor ELKE van deze substeden gevonden te kunnen worden in de belangrijkste zoekmachines, moeten er extra pagina’s worden gemaakt:
Subpagina’s voor elke substad die wordt onderhouden – Subpagina’s voor elke dienst – Amsterdam loodgieter, Zaandam loodgieter en Airconditioning Expert, enz.
STAP 2
Optimaliseer pagina’s
Zodra de pagina’s voor elk van uw kerndiensten zijn gebouwd, moet elk van de pagina’s worden geoptimaliseerd vanuit een SEO-perspectief, zodat de zoekmachines begrijpen waar de pagina over gaat en u op die woorden vermeldt. Hier zijn enkele van de belangrijkste items waarmee rekening moet worden gehouden bij zoekmachineoptimalisatie op de pagina:
UNIEKE titeltag op elke pagina
H1 TAG waarbij de titeltag op elke pagina wordt herhaald
AFBEELDINGEN genoemd met primaire trefwoorden
De URL moet het paginatrefwoord bevatten
ANKERTEKST op elke pagina en ingebouwd in de voettekst
XML SITEMAP moet worden gemaakt en ingediend bij Google Webmaster Tools en Bing Webmaster Tools
95%
Ontdek waarom onze klanten na 12 maanden nog steeds voor ons kiezen.
179+
7,121,650
Betere resultaten zijn hier!
Een effectieve Online Marketingaanpak voor Loodgieters-, HVAC- en elektriciteitsbedrijven
Het laten installeren van een nieuwe badkamer is een totaal andere ervaring dan het kopen van een nieuwe spijkerbroek. Toch merken we vaak dat internetmarketingbureaus klanten uit diverse sectoren op dezelfde manier benaderen.
Hoe zorg u ervoor dat u opvalt te midden van al uw concurrenten? Op het internet moet iemand binnen 3 seconden begrijpen waarom ze jou moeten bellen.
Het verkopen via overtuigende internetteksten is een vak apart, maar daar nemen wij graag de verantwoordelijkheid voor. Wij begrijpen hoe jouw klanten zoeken en beslissingen nemen, en onze aanpak is daar specifiek op gericht.
Waar wacht u nog op? Het internet wordt steeds drukker en je concurrenten zitten ook niet stil. Boek vandaag nog een Internet Marketing Check, en we gaan direct voor je aan de slag!
STAP 3
Inkomende links
Zodra de pagina’s zijn uitgebouwd en de ‘on-page’ SEO is voltooid, is de volgende stap het verkrijgen van inkomende links. Alles wat we tot nu toe hebben gedaan, lijkt op het leggen van de basis: je moet de pagina’s hebben om überhaupt mee te kunnen doen. Het is echter het aantal kwalitatieve inkomende links naar die pagina’s dat de plaatsing bepaalt.
Dertig procent van SEO is werk van het type On-Page. De overige zeventig procent is linkbuilding
Zodra de pagina’s zijn opgebouwd, begint u pas. De enige manier om ervoor te zorgen dat uw site boven de concurrentie uitstijgt, is door MEER kwalitatieve inkomende links naar uw site te plaatsen en een professionele website.
Hij die de meeste kwalitatieve inkomende links heeft, wint!
VERENIGINGSLINKS
Zorg ervoor dat u een link naar uw website heeft van eventuele brancheverenigingen waar u lid van bent (loodgietersvereniging, Kamer van Koophandel, netwerkgroepen, etc.).
LIJSTEN IN DIRECTORIES
Zorg ervoor dat uw site in zoveel mogelijk mappen wordt vermeld .
CREËER INTERESSANTE INHOUD/ARTIKELEN OVER UW INDUSTRIE
Dit is waarschijnlijk de belangrijkste bron van inkomende links, omdat u een artikel kunt schrijven over zoiets als ‘Waterverwarmers’ en dit naar duizenden artikeldirectorysites kunt sturen, die elk een link bevatten naar een specifieke pagina op uw site.
Er zijn een aantal dingen die u kunt doen om het aantal inkomende links naar uw site te vergroten.
Waarom
Loodgieter & HVAC SEO?
Waarom
Marketingbronnen en gidsen
Geavanceerde ROI-rapportage voor versnelde groei We zijn zo enthousiast om u kennis te laten maken met ons gloednieuwe ROI-inzichtrapport. Heeft u er al bij stilgestaan dat de effectiviteit van uw marketing afhangt van de kwaliteit van uw tracking en rapportage? Wanneer u de daadwerkelijk gegenereerde omzet niet kunt traceren, blijft u overgelaten aan educated guesses over wat effectief is in uw marketinginspanningen.
Beheers de nieuwe SEO-formule: de drie stappen die u moet volgen
Een van de meest effectieve manieren om meer leads naar uw bedrijf voor thuisdiensten te trekken, is via SEO. En het goede nieuws? De nieuwe, effectievere formule heeft slechts drie stappen die u moet volgen. Het is algemeen bekend dat het gebruik van zoekmachineoptimalisatie (SEO) een cruciale strategie is voor bedrijven.
Het Google Maps-handboek voor Loodgieters-, HVAC- en elektriciteitsbedrijven
Met Google die voortdurend dingen verplaatst en Local Service Ads uitrolt, ben je misschien tot de conclusie gekomen dat de Maps niet langer relevant zijn… Nou, onze tracking vertelt ons dat het nog steeds de Top plek is waar uw klanten klikken en bellen wanneer ze een loodgieter of HVAC-aannemer in uw omgeving nodig hebben!